Reklama jest dźwignią handlu – zdaje sobie sprawę z tego o tym całkowicie każda jedna jednostka, jaka prowadzi własną aktywność gospodarczą. W tym zaś zakresie nadzwyczaj ważną rolę gra kreowanie wizerunku – o popularności danej firmy w niedrobnym stopniu decyduje to w jaki sposób jest ona zauważana przez otoczenie, inaczej w kluczowej mierze przez klientów oraz konsumentów (zarówno tych aktualnych, jak i przyszłych). W kreowaniu porządnego wizerunku potrzebne okazują się różnorodne metody, w tym różnego rodzaju artykuły reklamowe.
Pośród nich wolno wymienić choćby długopisy, koszulki, czapki, bannery i bezlik innych rzeczy, które można z uznaniem wykorzystywać przy promowaniu firmy. Na co jednak przy tej okazji trzeba zwracać szczególną uwagę? Należyty projekt to podstawa. Przede wszystkim liczy się należyty projekt firmowego logotypu – jak okazuje praktyka, najodpowiedniej jest to powierzyć ekspertom. Logotyp musi być ciekawy, przykuwający wzrok i zapadający w pamięć. Nadzwyczaj znaczący jest również dobór promocyjnych gadżetów – nie we wszystkich wypadkach sprawdza się ten sam pakiet.
Dla przykładu – torby ekologiczne mogą się okazać prawdziwym strzałem w dziesiątkę w wypadku firm, których motywem kluczowym jest zdrowy styl życia, nie zawsze zaś muszą się sprawić w branży budowlanej – więcej na szmaciane torby. Tu pojawia się kwestia zdefiniowania grupy docelowej oraz wyznaczenia jej potrzeb oraz oczekiwań. Są rzecz oczywista takie artykuły, którymi rozporządzać powinna każda jednostka gospodarcza, jak np. X bannery. Sam nienaganny projekt to jeszcze nie wszystko. Liczy się także oraz jego wykonanie – oraz tu kłania się poligrafia na najwyższym poziomie.
Należy odnaleźć jednostkę, jaka wszelakie gadżety wykona w taki sposób, że nie będzie dowolnych zastrzeżeń co do ich jakości. W tym kontekście potwierdza się to, że na jakości oszczędzać nie można. Jeśli kontrahent dostanie byle jaki upominek w postaci czy to torby, czy długopisu, nie wyrobi sobie należytego zdania na temat danej firmy – będzie ją poniekąd postrzegał w ten sposób, iż nie dba ona o swoich kontrahentów, a oferowane przez nią produkty czy usługi nie są godne uwagi.