Katalog reklamowy to typ narzędzia marketingowego wykorzystywanego przez firmy do prezentowania swoich artykułów lub ewentualnie usług potencjalnym kontrahentom. Katalogi mogą mieć formę materiałów drukowanych, takich jak broszury lub też ulotki, bądź też towarów liczbowych, takich jak foldery online bądź też biuletyny e-mailowe.
Katalogi te z reguły zawierają dokładne informacje o reklamowanych produktach bądź usługach, w tym ceny, funkcje i specyfikacje. Jedną z głównych zalet katalogów reklamowych jest możliwość przedstawienia ogromnej ilości wiadomości w zwięzły i uporządkowany sposób.
Może to ułatwić prawdopodobnym konsumentom odszukanie wiadomości, których wyszukują, a też podwyższyć możliwość, iż będą zainteresowani dokonaniem zakupu – projektowanie katalogów. Katalogi pozwalają także firmom wyróżnić swoje najlepsze towary czy też usługi, co ma obowiązek podnieść okazje na sprzedaż. Następną zaletą katalogów reklamowych jest możliwość kierowania ich do wyznaczonych grup odbiorców.
Na przykład korporacja może utworzyć katalog umyślnie dla kontrahentów w wskazanym regionie geograficznym bądź dla kontrahentów, którzy uprzednio wykazali zainteresowanie wskazanym produktem bądź usługą. Może to wesprzeć w zwiększeniu skuteczności reklamy, albowiem z większym prawdopodobieństwem dotrze ona do osób, które z najogromniejszym możliwością będą zainteresowane reklamowanymi produktami bądź też usługami. Foldery reklamowe zdołają być także efektywnym sposobem na budowanie świadomości i oddania wobec marki.