Dobre logo firmy – jak je zaprojektować
Wielu specjalistów próbuje znaleźć odpowiedź na pytanie, czy znajdzie się idealny sposób na projekt firmowego logo. Odpowiedź jest bardzo trudna, ponieważ nie da się chyba powiedzieć po prostu, jak ma wyglądać to logo. Dlatego też nie warto gonić za ideałem, a w czasie projektowania pilnować paru istotnych zasad. Po pierwsze trzeba mieć na uwadze, że tworzenie logo to zadanie dla profesjonalistów. Będzie wymagało dużej praktyki nie tylko w zakresie samej grafiki, lecz również i związanego z biznesem.
Przy pomocy logotypu można zyskać ogromne korzyści, jeżeli będzie on ciekawy i zapadający w pamięć. Lecz można ogromnie stracić, kiedy się nie utrafi z nim w preferencje klientów. Po pierwsze ważne będzie, żeby unikać przesady i postawić na prostotę. Logotypy światowych koncernów są właśnie takie – rzucająca się w oczy, lecz czytelna postać, bardzo łatwa do zapamiętania. Z takich też powodów dobry projekt logo marki taki powinien być, ale żeby to zrobić, to wspomniane doświadczenie jest naprawdę bardzo ważne. Unikać należy niepotrzebnych elementów i ozdobników, ważna jest też kwestia kolorów.
Niektóre z barw sprawdzają się lepiej, inne mniej, lecz z pewnością nie należy wybrać więcej niż trzy. Dużą rolę w projektowaniu ma psychologia, bazując na wielu latach badań przykładowo można określić, jakie proporcje i kształty będą najlepsze. Tak więc jeżeli ktoś będzie chciał zrobić rzeczywiście nowoczesne logo, to zlecić to powinien profesjonalistom, a takich najlepiej znaleźć wpisując w oknie wyszukiwarki hasło również zobacz o tworzeniu identyfikacji wizualnej.